Ammattikorkeakoulu- kirjastojen verkkolehti
Ammattikorkeakoulukirjastojen verkkolehti
Julkaistu 14.03.2024
Opinnäytetöiden avoimen saatavuuden osalinjaus hyväksyttiin - mitä se tarkoittaa ammattikorkeakouluille?
Minna Marjamaa, Tiina Tolonen, Antti Nyqvist, Mira Juppi
Opinnäytetöiden avoimuuden osalinjaus hyväksyttiin Avoimen tieteen ja tutkimuksen ohjausryhmässä 5.2.2024. Mitä kaikkea uutta osalinjaus pitää sisällään?
Lue juttu
Saavutettavaa opetusta UDL-viitekehyksen avulla
Kaisa Puttonen
Informaatiolukutaidon opetus on keskeinen työtehtävämme kirjastoissa. Olisi tärkeä tarkastella opetuskäytänteitämme näkökulmasta, joka huomio monenlaiset oppijat. Universal Design for Learning (UDL) on työkalu, jonka avulla opetustamme voi parantaa.
Saavutettavampaa oppimista UDL-muotoiluajattelun ja e-kirjapalveluiden saavutettavuustoimintojen avulla
Erika Kallinen
E-kirjan saavutettavuus on monen toimijan takana
Pirjo Kangas
Kreodi 5/2020 on Asiakaspalvelu- ja saavutettavuusnumero
Minna Marjamaa
Informaatiolukutaidon opetus ja saavutettavuus
Kokemuksia organisaation yhteisen chatbotin kehittämisestä
Hannu Jokiranta
Saavutettavuushattu päähän!
Päivi Karhumetsä, Päivi Ylitalo-Kallio
LUT-tiedekirjaston saavutettavat digipalvelut: digipalvelulain tarkoitus ja verkkopalvelujen arviointi
Anna-Liisa Helosalo
Totuus on tarua ihmeellisempää – selvitys Theseukseen tallennetuista mp3- ja mp4 -liitetiedostoista
Tiina Tolonen
Kirjastot koronakevään keskiössä
Noora Kontturi, Leena Väyrynen
"Kirjasto auttaa aina" – Asiakaspalvelumme käyttäjäkyselyssä
Anu Räty-Härkönen, Riitta Saarela
Datan avaaminen FAIR-palveluissa – case AMK-kirjastojen käyttäjäkyselyn data
Anna Mikkonen, Eeva Klinga-Hyöty, Susanna Kinnari