Ammattikorkeakoulu- kirjastojen verkkolehti
Ammattikorkeakoulukirjastojen verkkolehti
Julkaistu 14.03.2024
Opinnäytetöiden avoimen saatavuuden osalinjaus hyväksyttiin - mitä se tarkoittaa ammattikorkeakouluille?
Minna Marjamaa, Tiina Tolonen, Antti Nyqvist, Mira Juppi
Opinnäytetöiden avoimuuden osalinjaus hyväksyttiin Avoimen tieteen ja tutkimuksen ohjausryhmässä 5.2.2024. Mitä kaikkea uutta osalinjaus pitää sisällään?
Lue juttu
Saavutettavaa opetusta UDL-viitekehyksen avulla
Kaisa Puttonen
Informaatiolukutaidon opetus on keskeinen työtehtävämme kirjastoissa. Olisi tärkeä tarkastella opetuskäytänteitämme näkökulmasta, joka huomio monenlaiset oppijat. Universal Design for Learning (UDL) on työkalu, jonka avulla opetustamme voi parantaa.
Vieraskynä: Hyvä, parempi - konsortio?
Kirjaston työntekijät ovat avoimen yhteistyön konkareita ja sankareita. Kirjastojen konsortiot, yhteenliittymät ja yhteistoimintaryhmät ovat olleet arkea kaikkialla maailmassa jo pitkään.
Pekka Uotila
Saammeko esitellä, ensimmäisenä Suomessa: Ex Libriksen mobiilisovellus eLIB!
Ilkka Nokelainen, Sanna Savolainen
Uusilla APAjilla - HAMKin viittaustyyli vaihtui
Kari Mikkonen, Sini Valkeapää, Saija Karevaara, Jaana Lamberg
AMKIT-konsortion puheenjohtajan mietteitä kauden vaihtuessa
Mira Juppi
Centria-kirjaston kuulumisia
Taru Fröjdholm, Emilia Kurikkala, Hannele Myntti, Päivi Toikkanen, Tomi Virtanen
Kreodin toimituskunnan uudet jäsenet Janne Nyström ja Julla Laurila: "Kuvaa ja graffaa kyllä syntyy"
Kreodin toimitus
Vihreä kulma – näkyvyyttä kestävän kehityksen aineistoille
Minna Heikkilä, Hanna Lahtinen, Asta Ojala, Merja Rikala, Saija Rudvin
Pelisilmää, sävelkorvaa
Noora Kontturi, Leena Väyrynen
Theseuksen julkaisutietojen siirtyminen ja metadatan avoimuus
Tiina Tolonen, Antti Nyqvist, Minna Marjamaa
Kestävä ja vastuullinen ammattikorkeakoulupedagogiikka – mitä se on?
Helena Kangastie
Konferensresa till LundOnline 2022
Janne Nyström
Miten viestimme saavutettavuudesta?
Kaisa Puttonen , Päivi Hollanti, Henri Aho
AVOTT-seurannan tulokset erinomaisia: lähes 80 % amkeista tasoilla 4 tai 5 – entä jatkossa?
Hanna Lahtinen, Seliina Päällysaho, Minna Marjamaa